Jag tycker att det är bra att blandraserna kostar, så länge kattungen/hundvalpen är vaccinerad, vet.besiktigad, id-märkt och allt som hör till när den är lev.klar så tycker jag att säljaren gör rätt i att ta 800 eller mer för ex. blandraskatterna, på så vis sållar man genast bort impulsköparna, och man som köpare vet att katten har fått en bra start i livet. För det kostar att ta kattungar & föda upp dom, likaså är det ju med hundvalparna oavsett om det är blandras eller inte. Min son betalade 700:- för sin blandraskatt, vilket var väl värda pengar.
Jag planerar att köpa en till hund snart eller sedan när min nuvarande hund inte finns i livet längre(han är 10 år nu), Men om det blir en renras eller blandras vet jag inte, men skulle det bli en blandras så betalar jag gärna några tusenlappar för den så länge den är seriöst uppfödd.
Är den renrasig så vill jag ha papper på att den är renrasig, alltså reg.SKK, jag betalar inte gärna fullt för en "renrasig" som inte är reggad för då kan jag ju lika gärna köpa en minst lika trevlig snäll & go blandras, eller en renras hund som är SKK-reggad.
--------------------
|