Hej.
Jag köpte ett Julian compact 6,5 kvm för två år sedan, fick det på plats förra året (det dröjde ett år pga graviditet) Måste säga att om jag hade varit och tittat i butik så hade jag nog inte köpt den modellen. Har bara läst katalogen och på nätet. Service och liknande är det inget fel på men, man ska vara medveten om att det är ett billigare växthus. Det är ganska smäckigt, med tunna aluprofiler. Jag köpte med isolerplast som ska limmas med silikon. Riktigt kladdigt och riktigt svårt att få bra. 3 skivor blåste bort i vintras. Rekommenderar att kosta på den modellen där man sätter fast isolerplasten med hela lister som man snäpper fast med istället för silikon. Efter en säsong med växthus så har mina krav höjts betydligt. Vad du än gör så bör du ha automatiska fönsteröppnare, de är kanon! Nu vill jag inte bara deppa ner dej, för på det stora hela är jag nöjd att jag efter 10 år önskan äntligen fått mitt växthus. Jag visste inte hur det skulle vara att ha ett, och då vill man kanske inte lägga ut 15-20 000 kr Det är till stor glädje odlarmässigt men jag blir irriterad på att det känns så bräckligt. det är en väldigt smal dörr oxå, det är besvärligt när man ska bära in och ut jordsäckar, brickor med plantor och stora krukor.
Jag rekommenderar absolut att åka och titta och verkligen känna på det, så man vet vad man köper.
Lycka till i dina funderingar! / Mrs J
|