Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> "Nivearos", Skall få en "Nivea ros" av grannen
          lovezoja
          Inlägg 13-01-2008, 13:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 7 135

Hej! I vår trädgård skall det bli tillökning av en så kallad Nivearos som doftar härligt, jag funderar på att när vi delar den i roten så skall vi göra flera små som kan komma upp hos fler, men hur mycket rötter behöver den för att starta bra.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lovezoja
          Inlägg 13-06-2008, 21:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 7 135

AnnammA har gett mig ett svar i en annan del av rosforumet, rosen heter Aimée Vibert, Vitrosa Remonterande Noisetteros ifrån 1828. Zon 2 Jag skall skicka upp bild så snart den blommar. Den bor nu på Ekerö Stockholm. Den jag fått den ifrån säger att den inte skjuter rotskott här, men jag fick ett rotskott av den på deras landställe-

Citera
          AnnammA
          Inlägg 13-06-2008, 22:22
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

CITAT (lovezoja @ 13-06-2008, 22:44) *
          AnnammA har gett mig ett svar i en annan del av rosforumet, rosen heter Aimée Vibert, Vitrosa Remonterande Noisetteros ifrån 1828. Zon 2 Jag skall skicka upp bild så snart den blommar. Den bor nu på Ekerö Stockholm. Den jag fått den ifrån säger att den inte skjuter rotskott här, men jag fick ett rotskott av den på deras landställe-

Ja, det stod så i "Botanican" att "Aimée Vibert" även heter "Nivea" el "Bouquet de la Mariée", och det är en vit noisetteros med en sempervirenshybrid i blodet...Om nu detta är samma ros som du har lovezoja vet ju inte jag, men du kan ju jämnföra med bilder på "Aimée Vibert" och din ros.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 09:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon