Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vita flygare, hur får jag bort dem?
          rosita
          Inlägg 13-03-2008, 17:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 781
          Medlem nr: 5 587

Jag upptäckte vad jag tror, vita flygare och deras puppor på en potatisplanta i växthuset. ranting.gif Senare, när jag öppnade locket på varmkomposten, fanns där också en hel drös! -fear-.gif Hur får jag bort dem?

--------------------
          Rosita zon 1

www.ankispassion.blogg.se

www.dromtolkning.blogg.se

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lissa
          Inlägg 14-06-2008, 01:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Hej Fenja, och tack för det rådet. Jo det stämmer, jag röker, men dom värsta angreppen är på stora plantor, eller stora balkonglådor som dom jag har krasse och stockrosor i. ( jag hade hört att krasse hjälpte MOT diverse ohyra, pyttsan.. ) Dom är ju så fruktansvärt snabba också..man närmar sig försiktigt och vips kommer det upp en hel svärm, och det värsta är ju att dom sätter sig på andra under tiden man sprutar eller klämmer...Jag får nästan klåda av att se dom flyga iväg .
          Men det var ett jättebra råd jag fick, och dom som finns i dom mindre krukorna ska jag prova..Kanske jag borde sitta där ute och röka , för då kan jag ju blåsa ut rök på dom, och med lite tur blir dom kanske tillräckligt slöa för att man ska hinna fram och spraya på dom innan dom tar till flykten tongue.gif

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 05:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon