CITAT (Gunilla T @ 08-05-2008, 10:00)

För tredje natten på raken har min stora trädgård vandaliserats - ser nästan ut som om vildsvin bökat i rabatterna men det är grävlingen.
Har även rabatter med täckodling och det ser ut som någon gått med plog i rabatterna. Har mycket stenlagda gångar och där har jord krafsats ut från rabatterna vilket gör att det blir ett fäste för ogräset.
Oh jösses... och folk klagar högljutt på lite kattkiss...

Stackars dig Gunilla.
Det är rätt konstigt, i utkanterna av gården här är det mycket grävling och de har grävt gryt lite varstans. Det är ofta man ser dem lurva omkring i både skymning och gryning, men de har aldrig varit och rotat i min trädgård.
Kanske beror det på att här alltid har funnits hund på gården, både jag och alla som bott här före mig har haft hund av varierande sorter. Jag odlar ju också "ekologiskt" med tanke på min filosofi att det som klarar sig och växer, det gör det. Jag är inte mycket för att använda gödsel, sprayer och andra kemikalier, så det finns gott om både mask och andra insekter här.
Kanske ska skaffa en vovsing? Jim och Moa kanske har något som kan passa och jag lovar att du får en händelserik fritid som ompaceringsvärd