Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Förberedelse för uteplatsen, Hur mycket jobb ska jag lägga ner på att ta bort ogräset?
          Söttok06
          Inlägg 03-06-2008, 14:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Jag började förra året med att gräva bort översta jordlagret som var täckte med ogräs, men det har förstås kommit upp igen eftersom jag inte täckt med någon där.
          Marken är inte slät utan gropig eftersom jag inte hann gräva överallt. I år tänkte jag mig att börja med att förbereda för att kunna göra en uteplats. Men eftersom jag inte har så mycket pengar kommer jag inte kunna köpa allt material på en gång. Tänkte mig en grusad plats på ca 6 kvm med avskärmning bakom. Jag har bara en odlingslott så det får inte bli för dyrt.

Men måste man ta bort allt ogräs på ytan och gräva bort ogräsrötterna så mycket som möjligt innan man lägger på markduken? Hur mycket jobb måste man lägga ner?

Vill veta innan jag ger mig på projektet för det känns nästan oändligt med allt grävande. Ogräsrötterna finns överallt.

En annan bit har jag täckt med tidningar. Men inte just där jag tänkte ha uteplatsen.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          BjursBerit
          Inlägg 16-06-2008, 08:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 186
          Medlem nr: 4 269

lägg 2 lager tidningar..min erfarenhet av duken är att kommer det ogräs mellan väven så är det h.-vete att få upp det så numera lägger jag tidningar ..och i år ska jag skippa duken

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 16:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon