Vi tycker att det är roligt med besök och våra vänner vet att de alltid är välkomna.
Men vi vill att de ringer i förväg, om så bara en liten stund innan. Vi har en butik och den ligger i vårt hus så visst har det hänt att folk stövlat in och sagt typ att hej-hej vi hade vägarna förbi etc... och sådana gånger beror det ju naturligtvis på vem det är men det händer att vi säger att "det var väl synd att ni inte ringde innan för då hade ni ju kunnat komma in en stund men nu har vi faktiskt inte tid..."
Jag passar upp mina gäster i mån av tid och lust, men de som kommer oanmälda blir ofta satta i arbete som t.ex med att tända och vakta grillen om det är grillväder, att köra in till byn och köpa bröd och en flaska vin om vi inte har något hemma osv...
Och så är det här och det får folk acceptera eller låta bli. Jag fortsätter att sköta det jag har att sköta medan de oanmälda eller anmälda är här och ibland får jag hjälp. Många tycker att det är trevligt faktiskt, och säger att det är roligt att komma till oss för att "man får ta del i det dagliga livet och det känns inte som om man stör" Nej, vi låter inte folk störa.
--------------------
Vänliga Hälsningar: Rosmarin
|