Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jag tror det är en ros
          Majjijann
          Inlägg 16-06-2008, 12:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 118
          Medlem nr: 16 114

Flyttade hit för ett par år sedan. Första våren var det bara ogräs i rabatterna. Jag rensade och fick tag i en pinne. Tittade inte så noga, men jag gissade att det var en poppel eller nåt annat som skulle bort, så jag klippte av lilla pinnen. (Vi har en stor poppel som odlar sina småbarn över hela tomten, smått enerverande.)

Senare upptäcker jag att der faktiskt är små knölar och något som växer där jag klippte bort pinnen. Det visar sig att det är en ros. Det här är tredje sommaren jag bor här och rosen har itne blivit mer än en 20-30 cm lång pinne sen jag råkade klippa av den. Förra sommaren såg jag en liten liten skrämd blomma. Men den ser inte mycket ut för världen.

Hur gör jag nu för att få min ros att växa och bli en buske? Jag vill ju ha en blommande rabatt, inte bara en liten trött pinne. Jag tror det är någon liten sort en sån med miniblad och miniblommor. Jag är ingen rosexpert men kanske jag kan få den att överleva iaf.

Hjälp mig alla kunniga människor.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Majjijann
          Inlägg 17-06-2008, 10:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 118
          Medlem nr: 16 114

Ok, ska ske thanks.gif

Jag har för mig att den enda lilla blomma jag sett innan var antingen vit eller ljust rosa. Återkommer med bild när underverket slagit ut.

Men hur stor tror ni att den blir? Växer den väldigt långsamt normalt eller för att dne inte trivs? Ska jag göra något mer än att gödsla och vattna för att den ska växa till sig?

Redigerat av Majjijann: 17-06-2008, 10:35

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 20:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon