Medlem
Antal inlägg: 4 792
Medlem nr: 5 891
Min sambo, valpens husse är en smula krasslig och har nyligen förflyttats från ett fruktansvärt sjukhus till ett något bättre men jag blev så ledsen i dag när jag talade om för personalen att det inte var någon idé att ge honom kokta(mycket välkokta) grönsaker då han inte äter sådana – har han inte gjort under de 35 år vi bott ihop. Tror att det var sådana grönsaker han fick i sin barndom - efterkrigsåren
En undersköterska sätter ögonen i honom och säger med sträng röst – hade du ätit grönsaker skulle du kanske inte behövt vara här – han har haft ett antal anerysmer – någon slags stroke.
Både dottern och jag stod helt förstummade och den enda som reagerade var personen själv som sa – lyssna ”det är bara kokta”
Blev så ledsen – Nu när man kan behandla de flesta åkommor och får människor att överleva det man inte kunde förra månaden – ska de då behandlas så.
Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
Jag tycker att du ska ta upp det Ingrid, så där ska ingen representant för en vårdinrättning säga. Om du inte vill Lex Saraanmäla det så tala åtminstone med hennes överordnade. Så fruktansvärt oförskämt Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."