Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Överreagerade jag?, Sjukvårdspersonal
          ingrid fuxwall
          Inlägg 17-06-2008, 20:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Min sambo, valpens husse är en smula krasslig och har nyligen förflyttats från ett fruktansvärt sjukhus till ett något bättre men jag blev så ledsen i dag när jag talade om för personalen att det inte var någon idé att ge honom kokta(mycket välkokta) grönsaker då han inte äter sådana – har han inte gjort under de 35 år vi bott ihop. Tror att det var sådana grönsaker han fick i sin barndom - efterkrigsåren

En undersköterska sätter ögonen i honom och säger med sträng röst – hade du ätit grönsaker skulle du kanske inte behövt vara här – han har haft ett antal anerysmer – någon slags stroke.

Både dottern och jag stod helt förstummade och den enda som reagerade var personen själv som sa – lyssna ”det är bara kokta”

Blev så ledsen – Nu när man kan behandla de flesta åkommor och får människor att överleva det man inte kunde förra månaden – ska de då behandlas så.

Fast som sagt jag överreagerade kanske????

ingrid

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          rödluvan
          Inlägg 18-06-2008, 13:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 3 178

Håller helt med er andra, men har en annan undran.
          Det är lätt att ta till "Lex Maria" men är inte den lagen till för sjukvårdspersonal, alltså personal ska anmäla sig själv är sin egen arbetsplats?
          Om andra vill anmäla så ska det till HSAN. Är jag fel ute eller är det ni? (jag är själv osäker)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 19:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon