Tänker osökt på alla som sitter ensamma och inget hellre önskar än att det skulle ringa på dörren. Jo det finns många sådana.
Fast själv är jag nog lite eremit som numera endast umgås med ett fåtal utvalda vilka är väl medvetna om hur jag ser på oväntade besök. Behöver minst en halvtimme för att hinna stuva undan och fixa till det så att det går att komma in (överdriver kanske lite men jag tycker faktiskt att det hör till vanligt hyfs att man inte åker till släkt eller bekanta och bara knackar på dörren utan förvarning).
Jag tycker faktiskt att man ska tala om för människor som kommer och våldgästar vad man tycker om det ifall man störs av det. Man behöver inte bli osams för det tvärtom så kan dom faktiskt känna sig mer välkomna om man är överens i förväg om besöket. Jag tror på att man ska vara rak och ärlig även i sådana här sammanhang om inte annat så mår man säkert bäst av det själv.
De oväntade besökarna som alltid är välkomna, ja det finns sådana, de vet om det, men det är ju de ovälkomna oväntade besöken man inte gillar antar jag.
Redigerat av Stintan43: 19-06-2008, 16:20
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|