CITAT (MRLINDELL @ 03-04-2004, 20:34)
Har ingen betydelse, mina blev jättefina. För att en eller någon gått in i väggen betyder inte att allt är fel, man får prova igen. Det kan gå snett även om man tycker att man gör allt rätt.
Många är så kategoriska om vad som är rätt & fel, det är INGET FEL på denna fina grönsak.
Jag är snart beredd att tillta uttrycket, bättre att inte ge något råd alls än att ge dåliga råd. Av alla grönsaker är Mangold något trevligt och smaken är bra, samtidigt som det har höga & bra näringsvärden. Odlar det hellre än trist spenat och andra "vanliga" grönsaker. Variation i tillvaron berikar, smak, färg, form mm gör det bara trevligare.
För att en eller någon har misslyckats med något betyder inte att alla behöver göra det.
Jag tycker hela forumet dras med alldeles för mycket fördomar överlag. Det har även inträffat TYDLIGA säljpropagandor eller misskrediteringa av saker som egentligen är bra.
Visst är det skönt att vara en riktig liten jävel ibland

Kanske avskräcker man snarare nybörjare om de får problem från början! Det är väl bättre att börja med lättare sorter, i detta fall en annan röd F1 mangold. Det var ju inte mangold i sig det avråddes ifrån utan bara erfarenheten att det finns alternativ som man menar är mera lättodlade. Och har man den erfarenheten så skall man väl inte hålla tyst om det utan tala om det.