CITAT (Rihane @ 16-06-2008, 10:42)

Varför inte göra efter konstens alla regler med 3-7 plantor(vad du nu vill eller orkar), för snabbt stora fina exemplar. Sedan ta tussvis som Heda föreslår med några andra?
Jag gjorde efter konstens alla regler på en gång. Tack för alla tips! Det blir vad det blir...
1. Jag fortsatte plocka ut plantor att skola om. Gjorde hål i den nya jorden med tandpetare och pillade i de yttepyttesmå plantorna vars hjärtblad faktiskt höll (!), otroligt nog.
Jag lyfte över ca 20 plantor till varsin kruka.
2. Jag lät de andra stå kvar i sålådan för att växa bäst de vill. (Och växer gör de!) Jag kommer att sätta ut dessa i tussar i rabatten sedan när de vuxit ur lådan.
3. Jag åkte upp till västergötland för att fira midsommar. I trädgården möts jag av en balja med fyra STORA fingerborgsplantor som vi fått av blivande svärmor. Tack... de planterades i den tomma, blivande fingerborgsrabatten.
4. När jag nu blivit medveten och inriktad på fingerborgsplantor så ser jag helt plötsligt sådana plantor lite här och var på gården i västergötland och flyttar dem efterhand som jag ser dem till den blivande fingerborgsrabatten.
5. Nu sitter jag och undrar vad i hela friden jag ska göra med alla mina plantor som jag har i sålådorna hemma. Henrik slog ut med armen mot en hage och och bara skrattade åt mig. En jäkla massa fingerborgar blir det...
Fingerborgsblommor_080620.JPG ( 306.59k )
Antal nedladdningar: 52