CITAT (Fenja @ 21-06-2008, 21:30)

Om veterinären säger att valpen borde avlivas så skulle jag nog faktiskt lyssna på det. Antagligen har din valp en allvarlig form som medicinering inte biter på. En veterinär föreslår inte avlivning om det finns något annat sätt.
Tänk också på att det inte är ett hundvärdigt liv du erbjuder den lilla valpen om du måste börja medicinera tungt redan vid denna ålder.
Jag menar inte att låta hård, men det är bättre att du skaffar en annan frisk valp och börjar om. Vare sig hunden är gammal eller ung så kommer vi alltid till det stadiet där vi måste fatta beslutet om att de ska tas bort tyvärr. Hundar lever inte lika länge som vi.
Tröstekram
Fenja
Håller absolut med till fullo. Har ingen personlig erfarenhet av epilepsi men anser att om man ska "spara" denna hund så är det av egna behov och intressen, inte hundens...
Jag resonerar på så sätt att om hund ska vara lycklig, så vill den arbeta och göra sin flockledare tillfredsställd. Kan dom "arbeta" till 100% med mediciner?, det vet inte jag.
Jag kanske låter hård men jag vill absolut inte såra... Jag brukar dock ofta tänka på hur det hade gått i "det vilda"...
Hoppas allt ordnar sig för Dig, Milda!
Sussie.