CITAT (Mollis @ 22-06-2008, 12:13)

Ja det är bara att ta fram hela tabellen över vilka protokoll som snackar över vilka portar, men det är inte det det handlar om, att människor blir så bestörta över att man kollar utlandstrafik på FRA, det är ju liksom deras uppgift, det tycker jag är konstigt... annars kan man ju lägga ner hela skiten, vad skulle dom göra annars, sitta och kolla vad folk äter till middag?
Vad är det som du tycker är konstigt? Att vi inte gillar att de kollar utlandtrafiken/all telefontrafik, eller vad det är folk äter till middag? Båda sakerna kollas ( förmodligen ) redan och jag skulle inte bry mig nämnvärt om de höll sig till min middagsmat, men så är tyvärr inte fallet.
Men du tycker alltså att det inte finns nåt konstigt med att nån, vem som helst, sitter och lyssnar på dig och din mamma/pappa/syster/bror/bästis när ni babblar i telefon? Eller att din vän/släkting ringer från staterna? Och att
allt ni säger
skulle kunna vändas ut och in på, för att se om ni ev skulle kunna vara nån form av terrorister? Tycker du att det är okej? Handen på hjärtat nu
Nu förhandsgranskade jag och fick se att du pratar om datorer! Datorer!!! Det handlar om vartenda telefonsamtal som FRA finner för lust att avlyssna!!! Du kanske har missat nåt här?
Det här handlar inte om att ha tittat på vare sig nån film eller att ha läst nån bok ..................det handlar om att vara medveten om hur den här saken faktiskt har fungerat i verkliga livet i många länder förut, att kunna sin historia, men det kanske du redan visste?
tog bort ett överflödigt ord bara
Redigerat av Gillan: 22-06-2008, 12:40
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!