Nej, Tant G, ingen svalt och ingen blev matförgiftad!

Ambitionsnivån sänktes, men inte till korv med bröd, mest för att jag själv är skeptisk till korv.
Jag köpte 7 kg frysta kycklingben (extrapris, 23 kr/kg!!

) och en stadig flaska färdig grillolja med vitlök. Sen "marinerade" jag de halvtinade benen i grilloljan runt en halvtimme. Eftersom det var såna mängder så alternerade jag med 2 långpannor, ett "lager" kycklingben i taget i högt upp i ugn på 200 grader (eller var det 225, följde anvisning på påsen) i 20 minuter. Allteftersom det var klart så försökte jag kyla det så snabbt som möjligt och sen in i kylen. Jag minns inte exakt men jag tror att jag fyllde 5 eller 6 långpannor så det tog ett par timmar.
Till kycklingen (som värmdes upp på grillen) serverade jag köpt potatissallad och en vanlig sallad bestående av ruccola, isbergssallat, gurka, gul och orange paprika, körsbärstomater och salladslök. Det skar jag till precis innan vi skulle äta och sen hade jag en vinaigrette bredvid (olivolja, vitvinsvinäger, senap, italiensk salladskrydda och vitlökpeppar).
Trots att detta serverades efter att en del av gästerna åkt hem så blev det en strykande åtgång. Jag tror det fanns 3 ben kvar en halvtimme efter att den sista omgången kommit från grillen. Ingen kulinarisk topprestation, men det blev lysande recensioner i alla fall.
Redigerat av Ingrid Zon3: 22-06-2008, 19:57