Henriks vi lever i två olika världar du och jag , tyvärr. Du lever i den värld som är en utopi , " jag har inte gjort något alltså är jag oskyldig och kommer inte att utsättas för några otrevligheter ", medan jag lever i den värld som jag känner till mycket väl , den värld där " staten " kan utsätta oss för vad som helst på vilka grunder som helst.
Som jag skrivit förut så har jag jobbat inom försvarsmakten och vet hur en del saker går till .Har sett och hört alldeles för mycket för att inte inse vad som kan hända.
Att polisen frågar sig fram till " någon som har en sådan Epa-traktor " är en fis i världsrymden mot vad du kan bli utsatt för av de som värnar om " rikets säkerhet".
Vad skulle du säga om du blev av med ditt jobb? Fick ditt namn i tidningen utpekad som terrorist/spion mm mm ? Har man en gång blivit misstänkt/ anklagad för något sådant får man aldrig upprättelse, kommer för alltid att finnas i deras " svartlisteregister" , " terroristregister " mm.
Du tar inte det här på allvar förstår jag , sådant kan inte hända i Sverige men tro mig det kan det och det gör det och det har det gjort. Ända in på 1990- talet sysslade t ex vissa fackföreningar med " åsiktsregistrering" på " någons " uppdrag och medverkade till att människor blev " svartlistade". Det kunde innebära att folk förlorade sina jobb och hade väldigt svårt att få nya.
Tro det eller ej men jag har inte heller " något att dölja" men värnar om min och andras rätt till integritet och åsiktsfrihet.
Tillägg: Så du åker inte på din cykel då Henriks

?
Redigerat av mamamaggan: 22-06-2008, 21:22