Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blixtvisit i rosariet i Ystad
          Thé
          Inlägg 24-06-2008, 20:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 949
          Medlem nr: 12 351

Susade förbi rosariet nu på förkvällen eftersom jag behövde lukta på och titta på olika rosor i verkligheten. Det var mycket intressant.

Så här ser det ut på håll:
          Bifogad fil  Rosariet.jpg ( 211.99k ) Antal nedladdningar: 45

För det första hade många rosor betydligt mindre blommor än jag inbillat mig, förmodligen för att man mest ser närbilder.

Exempel: Buff Beauty:
          Bifogad fil  Buff_Beauty.jpg ( 94.5k ) Antal nedladdningar: 26

Blommorna var nog inte mycket mer än 5 centimeter. Det står säkert i alla beskrivningar, men jag har liksom inte tänkt på det.

En ros som var både fin och luktade otroligt gott var Gertrude Jekyll:
          Bifogad fil  Gertrude_Jekyll_2.jpg ( 111.72k ) Antal nedladdningar: 27

Där fanns både Yellow Charles Austin och Graham Thomas och den sistnämnda tyckte jag var klart överlägsen. Vackrare växt och bättre doft. Mycket spännande att kunna jämföra i verkligheten!

Jag såg även Irma och blev ganska imponerad. Hon växte också väldigt vackert, men det kan ha med beskärning att göra. Fast jag tyckte att många av rosorna såg lite si och så ut, ur den aspekten.

Bästa doften, då? Jag gjorde stora utropstecken efter Mme Isaac Pereire som doftade helt gudomligt!! Jag har aldrig hört talas om rosen tidigare, men jag måste nog skaffa mig en sådan.

Största överraskningen för mig var nog att Felicia var så fin smile.gif

Jag avslutar med en kvällsbild av min Albertine, tagen i min trädgård. Det var i rosariet i Ystad jag såg Albertine för första gången och blev förtjust. Och hittills är hon min finaste ros:
          Bifogad fil  Albertine_kväll.jpg ( 102k ) Antal nedladdningar: 32

--------------------
          Skåne, zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Aqvakul
          Inlägg 24-06-2008, 21:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Albertine!! wub.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 16:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon