Jag var på mässan i fredags - såg inte en enda odlarknapp, tyvärr.....
Jag måste erkänna att jag blev lite besviken på mässan, jag var där för första gången i år.... Mest var det saker som jag hade kunnat köpa ihos min lokala handlare. Holländarna var lite för kommersiellai min smak och engelmännen eller om det var holländare som sålde "8 bulbs för only 100 kronor" var hemska. Nån av kvinnorna tryckte en plastpåse i händerna på de förvånade mässbesökarna som då skulle shoppa snabbt, snabbt. Vilken cirkus! Nej, sån där stress är inte i min smak!
Nej nu har jag gnällt alldeles för mycket!

Jag köpte faktiskt lite växter jag med: en jättefin helleborus orientalis i en fin mörk dimrosa färg och en jättefin klematisplanta hos klematissällskapet - där fick jag dessutom jättebra råd ang.skötsel och beskärning! Dessutom köpte jag Sparrisplantor hos Österlensparris, en ny sort som heter Rambo som ska vara högavkastande trots att sorten säljs som såväl hon- som hanplantor. Pomologerna hade jag förväntad mig lite mer av, deras stånd var väldigt liten och det lilla urval av träd som var till salu var alldeles för begränsad och dyrt! Suck, hoppas att jag inte verkar för negativ.....

Hur upplevde ni andra mässan?