CITAT (Kat @ 27-06-2008, 14:50)

Hos mig i zon 4 (eventuellt är stora delar av min trädgård snarare 3 iofs) ser det ut såhär:
Borstnejlikorna är jättefina just nu liksom Stäppsalvian, Kantnepetan (Kattmyntan) och Bondpionen som blommar för fullt. Vissa Prästkragar håller ännu modet uppe, Backnejlikorna strålar fortfarande kaxigt och Lavendeln som sitter på en varm fläck lurar med svagt blå knoppar och vittnar om vad som komma skall.
Hur ser det ut hos dina grannar?
I zon ett borde väl i alla fall Lavendeln och Malvorna vara fina ännu, av det som är roligt här hos mig? Min Shersmin är precis påväg att gå i blom. Plymspireor kanske kan vara något också? De bör komma här snart ser det ut som.
Hur mycket skiljer det sig mellan zonerna såhär års egentligen?
Hos grannarna? Tja de är måttligt intresserade av trädgården, bägge två som jag har omkring mig, så där blommar knappt nånting alls. Rosor i så fall.
Jag vill ha det lika färgglatt som på våren men det är kanske att begära för mycket. Lavendel har jag också, men de syns ju inte så mycket tycker jag. Praktröllekan är på gång så då lyser de i alla fall lite.
Nu har jag i alla fall fått tips. Fänrikshjärtan lät intressant, just blommor som blommar länge vill jag ha.
Får sprida ut mina femtielva pelargoner så det blir lite färg.
Pius