Jodå Ralf,jag har nog tänkt så med. Är man en hopplös bakåtsträvare, börjar man bli gammal?
Till viss del är det väl en kombination av båda delarna, en rädsla för det nya. Jag kommer ihåg de fiskelägen som en gång låg utanför Göteborg, de är nu integrerade i storstaden.
Det är nog bara att inse, tiden gör sitt och allting förändras. Självklart ska det finnas möjligheter för alla att ta del av attraktiv mark, men det är inte kul när det endast är kapitalstarka personer som får tillgång. Då har det gått snett någonstans med en från början god tanke.
Och varför måste det på vissa ställen ske med sådan ovarsamhet? Det finns kulturlanskap som utan hänsyn skövlas, man klämmer in vad man kan för att få ut största möjliga ekonomisk vinning.
Jag vill inte se mitt hem som en kapitalinvestering, jag vill inte tjäna pengar på mitt hem, det är mitt hem och jag är nog ohjälpligt sentimental (och kanske på väg att bli "gammal") här har mina barn vuxit upp, jag har begravt mina hundar i skogsbrynet, jag vill att det ska likadant ut ALLTID!!! (sa ju det, ohjälpligt sentimental

)
Tack för tipset Olle! Jag är inte med i Kungälvs naturskyddsförening, men det går ju lätt att ändra på!
Här är bla gammal bosättningsmark från stenåldern, det är väl oxå något att värna om.
Du formulerar väldigt bra vad jag menar, man kan inte stoppa utvecklingen, men leda den åt rätt håll!
edit: stavfel
Redigerat av Monaxe: 26-06-2008, 15:19