Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Orchidéhuset, Tegnérgatan i Stockholm
          Kathy
          Inlägg 28-06-2008, 13:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Peter sålde sin butik Orchidéhuset för något (några?) år sen men skulle vara med i bakgrunden och göra inköp samt hålla kurser.
          Anders skulle fortsätta att jobba i butiken hos de nya ägarna.

Idag var jag i butiken för att handla och upptäckte att de reade ut allt med 50% eftersom butiken skulle upphöra.
          Jättetråkigt att en era går i graven för det var en butik som hade allt vad gäller orkidéer.

Som tur är, så hittade jag Peters web-butik: http://www.orchidehuset.se/
          De säljer fortfarande Sphagnum som tur är. Annars verkar det stört omöjligt att hitta den någon annan stanns....när jag frågar efter den i blomsteraffärer som har orkidéer, så ser de ut som levande frågetecken. - Vad ska du ha den till? brukar vara en vanlig fråga.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Biggan_
          Inlägg 30-06-2008, 11:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Egenplockad vitmossa skall ligga i varmt vatten (40-50 gradigt) Låt den ligga kvar så länge vattnet är varmt. Då dör sniglar, snigelägg och diverse insekter. Detta har jag läst mej till någonstans på nätet men kommer inte ihåg var! confused.gif
          Annars går det utmärkt att lägga den i frysen ett par dagar, detta vet jag fungerar! tummenupp.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 05:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon