CITAT (Heda @ 01-07-2008, 07:46)

Trädgård är det BÄSTA som finns!!!! ÅÅÅh vad vore livet utan trädgård?!?!
"Att bara leva är inte nog, en liten blomma måste man också ha" Kinesiskt ordspråk
//Heda
Jag håller med dig!
Just i år har jag nog "time of my life" när det gäller odling och trädgård - dels för att jag äntligen börjat bli bra på att få det att växa och inte minst överleva, delvis på grund av lärdom från tidigare misstag men också mycket tack vare alla tips och tricks från folk här på Odla - och dels för att jag fått en helt ny trädgård att gräva och fövandla precis hur jag vill! Den jag har hemma hyr jag ju bara och jag tror inte de blir så glada om jag gräver upp deras gamla föräldrahem. henriks trädgård är en jättestor gammal trädgård, men med mycket gröna ytor som jag går fram som den värsta bulldozer över, och det bästa av allt - det blir skitbra!!
Svärmor (blivande) som bör tvärs över gärdet har en hel djungel bakom sitt hus och en av de vackraste och mest inspirerande trädgårdar jag sett på länge - det är växter överallt och bara smala gångar att gå emellan, och när hon gräver upp och rensar så fyller hon skottkärran och knatar över till mig så att jag får gräva ner massor av härligheter i mina nygrävda gropar

Det ska bli roligt att få gå lös med kameran nästa år när det som trivs har överlevt och börjat finna sig. Den alltjämnt växande örtagården har börjt bli riktigt buskig nu, när det jag sådde och planterade tidigare i våras har börjat växa på ordentligt. Just nu håller jag på och gräver en rabatt som jag ska ha kamomill, johannesört, daggkåpa och rölleka i. En liten hyllningsplantering till Moder Svea