Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> fästingar, wow, va många
          inger1
          Inlägg 02-07-2008, 17:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 10 994

Fästingar i all ära men nu är måttet rågat.
          Igår tog jag bort 19, i morse 47+13 mitt på dagen. Hur många som kommer hem ikväll när husse återvänder med vår collie törs jag inte tänka på. Trots fästingmedel så slår sig ett tiotal till ro och suger blod varje vecka.
          För att förut ha varit lite småfånig och "rädd" för krypen så manglar jag ihjäl dom numera mellan fingrarna eller naglarna. Är väl bara en tidsfråga innan någon har satt sig på mig nånstans.
          Finns det någon hemmagjord spray, typ örter, som man kan göra själv och spraya på hunden innan man går ut? Tacksam för alla förslag för nu har jag fått nog.
          Skön sommar på er
          Inger

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Huggorm
          Inlägg 07-07-2008, 15:33
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Var glad så länge dom sitter på husdjuren och inte på er själva! Själv har jag inga djur att plocka från, men får plocka desto fler på mig själv. Fyra eller fem fastsittande hittills i år, och flera gånger så många som jag hittat krypande omkring. Men det är lindrigt i år, förra året hade jag tjogvis fastsittande, samt fick borelia. Lyckligtvis är jag lite allergisk mot dom, så det börjar klia nästan med en gång så jag slipper hitta dom uppblåsta med blod! Men fästingar vänjer man sig vid, och det är ett lindrigt pris för att ha förmånen att kunna vistas ute i skog och mark.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 03:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon