Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bladlössbekämpning, växthus modell större
          GroPia
          Inlägg 05-07-2008, 17:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 83
          Medlem nr: 2 655

Undrar vad proffs/amatörodlarna modell större, använder för medel/parasiter för bekämpning av bladlöss. I år har vi haft stora problem med bladlöss så jag måste komma underfund med ngt effektivt motmedel nästkommande år. Såpa + T-röd är inte tillräckligt längre pga för stora odlingar. Undrar om ngn har ngt br tips eller kan hänvisa mej vidare!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          GroPia
          Inlägg 07-07-2008, 20:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 83
          Medlem nr: 2 655

rolleyes.gif Tack så jätte mycket för bra tips! Vi får se vad jag behöver göra nästa år! Rosorna skall nog få sin rotblöta lite tidigare, har nog slarvat lite...(men det är ju endel bollar man har i luften på vårsidan!!!) Det där med myrorna var festligt! För i vårt nybyggda hus har vi myror på promenad. Först trodde jag att de hjälpte mej med bladlössen, men sen kom jag på att så är det ju inte...myrorna var ju deras boskap,(det hade jag ju läst för länge sedan) de kom ju för att sköta om dem o mjölka! Attans oxå! duh.gif Gjorde inget åt myrorna i år men nästa år måste jag nog ta upp kampen!!! devil.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 03:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon