Tänkte bara visa hur det ser ut här idagens läge. Vi är minst 1 månad försenade pga det konsiga vädret som råder över hela världen verkar det som...
Dom första Gloriosorna..Man ser faktiskt 5 stadier, från den mörkröda allta längst ut till höger som börjar att bli frukt isf blomma, och till den lilla knoppen högst upp. Bakom till höger Jasminen och till vänster Caerulans nästan bladlösa början
DSCN6984.JPG ( 48.44k )
Antal nedladdningar: 32Spatiphilium med 3 enorma blommor, och man skymtar lite av Jacarandans bladverk, den klarade sig trots mina farhågor, några bouganvillan och hibiscusblad skymtar i bakgrunden
DSCN6989.JPG ( 58.72k )
Antal nedladdningar: 28Här har jag mina Kannor som blandar sig med min Musa Ensete längst bak med 3 jätteblad, stammen på en Benjaminficus, och på andra sidan ser man lite av ?? är det den ni kallar för livsträd eller ödesträd ? en crasa i alla fall
DSCN6994.JPG ( 44.36k )
Antal nedladdningar: 28Jag försökte få med Jacarandan, men eftersom den har så glesa små blad är det svårt att få ett bra kort, men jag tror att Flaxss vill se det lilla man kan få fram..och bredvid min ena Albizia
DSCN6995.JPG ( 50.91k )
Antal nedladdningar: 28
DSCN6987.JPG ( 46.08k )
Antal nedladdningar: 41Den lilla Hibiskusen med nyutslagen blomma och en bild på den högra delen av balkongen där Caerulan också har kommit med på en bit, både den i hink och den jag har på "stegtaket"
DSCN6986.JPG ( 44.51k )
Antal nedladdningar: 26
DSCN6997.JPG ( 45.49k )
Antal nedladdningar: 38Sätter in ett par bilder från förra veckan, Asarina, som inte har klorofyll kvar pga vita flygare, och som trots att den är fin drar tll sig alldeles för många ohyror, plus en bild av den stora Hibiskusen
DSCN6933.JPG ( 53.05k )
Antal nedladdningar: 32
IMG_0978.JPG ( 93.82k )
Antal nedladdningar: 43