Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min balkong idag, ena delen av den
          lissa
          Inlägg 07-07-2008, 22:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Tänkte bara visa hur det ser ut här idagens läge. Vi är minst 1 månad försenade pga det konsiga vädret som råder över hela världen verkar det som...
          Dom första Gloriosorna..Man ser faktiskt 5 stadier, från den mörkröda allta längst ut till höger som börjar att bli frukt isf blomma, och till den lilla knoppen högst upp. Bakom till höger Jasminen och till vänster Caerulans nästan bladlösa början
          Bifogad fil  DSCN6984.JPG ( 48.44k ) Antal nedladdningar: 32

Spatiphilium med 3 enorma blommor, och man skymtar lite av Jacarandans bladverk, den klarade sig trots mina farhågor, några bouganvillan och hibiscusblad skymtar i bakgrunden
          Bifogad fil  DSCN6989.JPG ( 58.72k ) Antal nedladdningar: 28

Här har jag mina Kannor som blandar sig med min Musa Ensete längst bak med 3 jätteblad, stammen på en Benjaminficus, och på andra sidan ser man lite av ?? är det den ni kallar för livsträd eller ödesträd ? en crasa i alla fall
          Bifogad fil  DSCN6994.JPG ( 44.36k ) Antal nedladdningar: 28

Jag försökte få med Jacarandan, men eftersom den har så glesa små blad är det svårt att få ett bra kort, men jag tror att Flaxss vill se det lilla man kan få fram..och bredvid min ena Albizia
          Bifogad fil  DSCN6995.JPG ( 50.91k ) Antal nedladdningar: 28
          Bifogad fil  DSCN6987.JPG ( 46.08k ) Antal nedladdningar: 41

Den lilla Hibiskusen med nyutslagen blomma och en bild på den högra delen av balkongen där Caerulan också har kommit med på en bit, både den i hink och den jag har på "stegtaket"
          Bifogad fil  DSCN6986.JPG ( 44.51k ) Antal nedladdningar: 26
          Bifogad fil  DSCN6997.JPG ( 45.49k ) Antal nedladdningar: 38

Sätter in ett par bilder från förra veckan, Asarina, som inte har klorofyll kvar pga vita flygare, och som trots att den är fin drar tll sig alldeles för många ohyror, plus en bild av den stora Hibiskusen
          Bifogad fil  DSCN6933.JPG ( 53.05k ) Antal nedladdningar: 32
          Bifogad fil  IMG_0978.JPG ( 93.82k ) Antal nedladdningar: 43

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 20:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon