Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
jag har fått en liten extra slant och for iväg till lokala plantshopen idag, skulle köpa stenparti växter men kom hem med en massa annat från vill ha listan så nu kommer jag väl inte kunna sova för jag vill ut och gräva detta kom jag hem med... år_2008_907__Medium_r.JPG ( 99.49k )
Antal nedladdningar: 36 <.....detta ska väl vara Ligularia.... år_2008_911__Medium_r.JPG ( 112.95k )
Antal nedladdningar: 36
vildvinet ska växa upp på skuggsidan av husväggen, vindruvan ska växa mot garagevägg sen får vi se
Redigerat av malin72: 09-07-2008, 22:21
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Grattis Malin! Åh! Vad många fina växter du har hittat
Själv har jag ganska fullt eller hade i allafall innan denna eviga torka inträdde Men jag har varit i väg o kollat lite varstans men tyvärr inte hittat det jag sökt bl.a. Rudbeckia...........de verkar vara 'tvärslut' över allt
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
CITAT (Lady Hamilton @ 11-07-2008, 11:19)
Grattis Malin! Åh! Vad många fina växter du har hittat Själv har jag ganska fullt eller hade i allafall innan denna eviga torka inträdde Men jag har varit i väg o kollat lite varstans men tyvärr inte hittat det jag sökt bl.a. Rudbeckia...........de verkar vara 'tvärslut' över allt
nä torkan är inte skojj..usch och fy,trots att det regnar då och då känns det hel torrt men hm har ni inga rudbeckia hos dig, det fanns olika där jag handlar, vilken söker du??? Om jag nu kommer iväg på odliat resan (coh det ska jag hoppas jag) så kanske jag kan ta med en uppåt
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"