Jag har bestämt mig för att näta in min balkong, och göra den lite mer kattsäker att vara på. Det går väl an med stora katten, men om typ 5 veckor så kommer det hem en liiiiiten kissekatt som säkert också vill vara på balkongen, och det ska han ju så klart få vara.
Har tänkt mig något som liknar detta

(obs, dessa bilder är "lånade" från
denna sida)
Nu är frågorna himlans många, men jag börjar väl med den viktigaste; går detta att göra själv? Jag vill väl gärna se mig som måttligt händig, men detta verkar ju inte vara så svårt egentligen? Ordentliga reglar, spännband runt balkongräcket, ordentligt galler runt, hönsnät ovanpå, några konsoller, skruv, fantasi och en jädrans massa jäklaranamma?
Detta är något jag ser framför mig klara på en dag i goda vänners lag, men vad tror ni med lite mer erfarenhet av liknande? Och vad kommer materialkostnaden att sluta på (typ iaf)?
Är det något speciellt jag bör tänka på, förutom tryckimpregnerat virke och utomhusskruvar?
Det kanske ska tilläggas att min käre sambo bestämt hävdar att vi ska ta in ett proffs som gör detta, men snål och envis som jag är så vill jag iaf försöka själv innan jag anlitar någon. Tänk vad underbart att lyckas

då kommer jag inte alls vara mallig och stolt och skadeglad