Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är detta verkligen alunrot?, Ser ut som ett träd
          Rihane
          Inlägg 12-07-2008, 15:18
          Länk hit: #1

Gäster

Har sått alunrot i en kruka och detta som kommit upp blir mindre och mindre likt en alunrot.

DSCN2525.png

Är det inte ett träd av något slag?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Rihane
          Inlägg 12-07-2008, 20:29
          Länk hit: #2

Gäster

Björk! nono.gif
          Då ryker den direkt...Rätt så festligt egentligen näst gräs är det min värsta allergikälla slap.gif rotfl.gif

Grå: klickar och klickar på bilden, men inte kommer jag till någon norsk tidning inte dunno.gif

Tack för alla svar.

mvh
          Rihane

Citera
          Grå
          Inlägg 12-07-2008, 20:42
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Rihane @ 12-07-2008, 21:29) *
          Grå: klickar och klickar på bilden, men inte kommer jag till någon norsk tidning inte dunno.gif

Rihane

Jag hoppas du inte kommer till något annat än bilden då.. man får ta bort en del i adressfältet för att hamna rätt.
          Grattis Rihane - du är först i Sverige med den nya läckra arten Alunbjörk wink.gif
          Hoppas det du sått kommer upp i sinom tid, annars får du höra av dig så delar jag med mig om jag får upp något (av rätt sort) nästa vår.

Citera
          Rihane
          Inlägg 13-07-2008, 22:56
          Länk hit: #4

Gäster

CITAT (Grå @ 12-07-2008, 21:42) *
          Jag hoppas du inte kommer till något annat än bilden då.. man får ta bort en del i adressfältet för att hamna rätt.
          Grattis Rihane - du är först i Sverige med den nya läckra arten Alunbjörk wink.gif
          Hoppas det du sått kommer upp i sinom tid, annars får du höra av dig så delar jag med mig om jag får upp något (av rätt sort) nästa vår.

Ah, förlåt korkat av mig. När jag öppnar bilden i separat fönster ser jag att du kopierat in bildlänken från den norska tidningen blush.gif Ibland är man mer än lovligt slö whist.gif

Och näpp, ingen alunbjörk här inte. Björken rykte idag. Hoppas att bladen som sticker upp i samma kruka är alunrot.

Tack snälla för erbjudande om fröer, får återkomma när jag ser om det blir en ek denna gången.
          Får isåfall donera krukan till trädfattiga områden.

Tack alla ni andra som stärkte min misstanke om att den var ett träd på gång i krukan...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 14:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon