Dagsfärska bilder.
De första bilderna på äppelträdet var framifrån och bakifrån. Så här ser det ut från sidan. Toppen ser lite svajig ut.
Äppelträd_1.JPG ( 140.21k )
Antal nedladdningar: 80Såhär ser krikonträdet ut. Detta skulla jag vilja kapa vid "knäckarna" där jag dragit ett rött streck. Har jag rätt eller fel om jag hoppas och tror att det kommer att växa ut nya skott där? De två gamla grenarna som växer ut åt sidorna har mest gammalt ris kvar och endast mycket lite lövverk. Toppen är däremot ganska grön - ska jag låte den vara kvar? Orkar trädet bära det?
Jag har sparat två rotskott som växer vid sidan, utifall att trädet ruttnar och dör efter att det sprack. Men det har, som jag skrev innan, också vuxit ut skott från stammen på sidan som blivit en gren.
Krikon_1_080714.JPG ( 215.35k )
Antal nedladdningar: 46
Krikon_2_080714.JPG ( 175.79k )
Antal nedladdningar: 59... och tills sist, så här ser sälgen ut idag ett par månader efter att vi kapat det och rest det, men efter vad jag förstår så kan sälgskott växa upp och leva på gamla stubbar? Denna gamla farbror hade ju fått ligga ner i hagen i mer än ett år efter stormen innan jag kom hit och började experimentera, domdera och köra med Henrik...Kronan hade fått gröna löv där det låg, men rotvältan var ett faktum.
Sälg_080714.JPG ( 227.15k )
Antal nedladdningar: 73