Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nytt växthus, Persikoträd?
          Sabina L
          Inlägg 06-04-2004, 11:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 393

Nu har jag äntligen beställt ett växthus! Det är ett Euro-serre 7,3 kvm. Det tråkiga är att det kommer först i maj...
          Men, men det ska bli jättekul att fixa till det. Funderar för fullt på placering och vilka växter jag vill odla. Fungerar det att odla persikoträd i ett växthus av min storlek? Har även en vinranka som jag tänkt ska vara i växthuset. Är det bäst att gräva ner den i backen eller odla i stor kruka?

--------------------
          Sabina i Huddinge
          Zon II-III

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Virgo
          Inlägg 07-04-2004, 11:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

Blir nog för litet för både vindruvor och persikoträd. Isåfall skulle jag satsa på de största krukor som finns och plantera apersikoträdet och en till vindruvan.

Persikoträdet skulle jag spaljera mot kortsidan mittemot ingången. Det tar ju ett tag innan det blir så stort att det inte får plats i växthuset.

Vitsen med att plantera i krukor ,baljor eller tråg i växthus är att det är lätt att flytta runt allt och höststädningen blir så mycket enklare. Och golv av klinker , plattor eller tegelstenar gör det mycket trevligare och enklare att hålla rent.

Och i höst upptäcker du att 7,3m2 var för litet och beställer ett större smile.gif

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 19:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon