Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp med Vädd, Vad kan den heta?
          TantGredelin
          Inlägg 15-07-2008, 11:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 275
          Medlem nr: 8 249

På Åbergs trädgårdar i Ystad såg jag en hög vädd, ca 1½ meter, vit till gulvit, växte utan stöd och kryllade av insekter. Vill ha vill ha! Men glömde ta reda på sortnamnet. Finns det nån som vet?

--------------------
          "Jag är en fri människa och en fri människa gräver hur djupt hon vill"(Torgny Lindgren)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva 33c
          Inlägg 15-07-2008, 22:00
          Länk hit: #2

Gäster

Mycket fin blomma! Men nån C alpina är det inte som sagt. Hos Jelitto finns det frön att köpa till en Cephalaria leucantha Bild från Jelitto som verkar lite ljusare i färgen och blir runt 160cm hög. Enligt "skud" finns också en C transylvanica, men det ger bara en enda bildträff på google. Men den ser ut som din i blomman men jag hittar inge uppgifter om storlek mm. Annars kan du väl ringa till Åbergs och fråga? Om du gör det får du upplysa oss här sedan vad det var för sort, nu vill ju jag också ha en sån... flirting.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 17:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon