Efter ett halvår med konstant feber, luftrörskatarr och bihåleinflammation svartnade allt en dag på jobbet i början av 2005....jobbet som jag prioriterade före allt annat. Jobbade som teamleader med drift, personalansvar mm. Hemma hade jag sambo o 3 barn...men jag jobbade 100% både på jobbet o hemma....för när jag kom hem körde jag också på i 140....hela tiden...från 06,30 på morgonen till läggdags på kvällen. Själv fattade jag inte varför jag belv sjuk......undersökninger, prover, röntgen....jag längtade tills de skulle hitta en tumör i lungan...men icke....efter mycket om och men .....utmattningssyndrom.....+ en muskelinflammation i vänstersida....från örat till skinkan.....och den är idag kronisk.
Hur det var??? Det minns jag tyvärr inte....de första 7 månaderna är en stor minneslucka.......ser på mina gamla läkarintyg att jag var sjukskriven 14 dagar i taget....under den tiden skulle jag bli frisk från infektionerna samt träna upp mig hos sjukgymnast......sen försökte jag rehabiliteras tillbaka till min arbetsplats....för jag skulle tebax! Jag provade en gång...två gånger..tre gånger.....det gick inte.......årsskiftet 2006/2007 avslutades min anställning....jag gick en kurs för sjukskrivna (GRUS) på arbetsförmedlingen direkt 2006/2007....den va jättebra....trodde efter den att jag var redo att arbetsträna.......och under sommaren 2007 gick jag en coachkurs i på Af osså....sen blev jag inskriven i Samverkan.....mellan AF & FK.......skulle arbetspröva i ett år.....jag hann med två ställen....jobba har jag inget problem med....att ta pauser och inte vara världsbäst.....har jag problem med. Kan inte bara sitta på en stol o titta....utan skall göra samma jobb som alla andra som jobbar där. När jag kom hem efter arbetsträningen på 2 timmar så orkade jag inte ens prata med sambon o mina barn...utan la mig raklång på sängen med kläderna på o sov......sen va jag sliten hela dagen.
Den senaste tiden har jag träffat en arbetspsykolog via AF...helt superbra....vi har kartlagt var min stress situation började och den började med mitt första arbete fr 21 år sedan...sen har jag bara kört på. Och under tiden så har det ju hänt saker som dödsfall, skilsmässor inom familjen, barnafödande mm mm som givetvis osså påverkar. Jag har väldigt många symptom kvar, så det är bara sjukskrivning eller sjukersättning som är aktuell just nu. Jag MÅR mycket bättre....om man jämför med 2005, men jag har massor att jobba med. Måste lära mig att koppla av....prioritera rätt saker varje dag.....säga nej......ligga o vila......leva i nuet.....ja....massor!
Redigerat av lämås: 16-07-2008, 14:07
--------------------
Mitt gamla alias var "Lämås" Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.
|