För min del började det i juli -02 med synrubbningar och att rummen gungade fast jag inte var yr i huvudet. Vägen var helt plötsligt inte rak. Jag gick samma dag till vårdcentralen och de sa att jag var stressad och utarbetad och det tyckte jag nog kunde stämma med tanke på mina 12 timmars arbetsdagar. Jag blev iaf sjukskriven fyra månader och började sen jobba halvtid. Men jag fick minnesluckor varje dag. Jag visste tex inte var jag varit och lastat eller var jag skulle lossa. Och ändå hade jag kört samma vända i fyra år. Blev inte bättre trots antidepressiva tabletter, stresshanteringskurs, kurrator mm. Efter 1½ år upptäcktes att jag hade en väldig B12-brist och det ger ju bla samma symptom som depression. I september -04 blev jag helt sjukskriven och var det i två år då jag fick chansen att gå på "körskola" för att ev börja köra igen. Det kändes bra att sitta i en lastbil igen och jag passade även på att komplettera med släpkort. Nu har jag kört i ett år och trivs jättebra men är fortfarande trött och har gräsliga minnesproblem. Måste skriva upp allt (med klockslag) och stryka när det är klart så jag vet att jag fixat det. Var hos läkaren för ett tag sen och tog nya prover som visade hyfsade värden, men jag litar inte på dom. Har läst att just B12:an kan visa okej fast det inte är det.
--------------------
Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...
|