CITAT (*Stintan* @ 20-07-2008, 15:22)

Så du menar att du svarar endast på klematisfrågor om dom ligger i den långa ohanterliga klematistråden? Och menar du att du bara vill svara på frågor som är direkt ställda till dej eller? Och får inte klematisfrågorna en egen avdelning så slutar du svara på frågor? Om det är så finner jag detta mycket anmärkningsvärt och tråkigt. Om jag vill ha svar på en fråga, oavsett vad, så startar jag en ny tråd eftersom jag vill ha svar på min fråga och eventuella följdfrågor, inte på vad en massa andra ställer för frågor. Jag håller fullständigt med om att klematistråden är ohanterlig men det beror ju just på att alla frågor läggs i samma tråd istället för att varje fråga får sin egen tråd. Det var länge sedan jag orkade gå in i den tråden och läsa. Däremot går jag regelbundet in i de avdelningar som intresserar mig för att kolla om det finns något nytt av intresse.
Jag förstår inte varför det skulle vara så svårt för dig och andra att kunna svara på klematisfrågor om dom ligger under Prydnadsväxter där dom ju hör hemma. Även i en egen avdelning så är ju det bästa om varje fråga får en egen tråd. Bättre då att folk lär sig skriva vettiga rubriker på sina frågor så att man någotsånär ser vad dom handlar om. Om du inte vill svara där så är det ju beklagligt men det vore ganska orimligt om alla som har specialkunskaper, jo det finns fler, satte som villkor att få ha egna små forum på forumet om just deras specialområde. Du får det att låta som att du vill ha en privat frågelåda men är inte vitsen med forum att alla ska ha möjlighet att gå in och svara eller tycka till i trådarna?
Har jag missuppfattat ditt budskap så ber jag om ursäkt!
Hej !
Jag svarar på klematisfrågor, upptäcker jag någon klematis fråga under prydnadsväxter svar jag
på den, om inte någon har lämnat något riktigt svar. Jag öppnade tåden klematisfrågor därför
att jag trodde det skulle bli en förenkling. Att det skulle bli så många frågor kunde jag inte
drömma om. Tråden har blivit ohanterlig. Klematis svarar för nära hälften av besöken under
prydnadsväxter. Det behövs en egen avdelning för klängväxter och klematis,det skulle förenkla
för alla. Jag svarar på frågor för att öka kunskapen och intresset för klematis.
Om jag förstår Dig rätt så hör allt som odlas för sitt prydnadsvärde hemma under Prydnadsväxter.
Då blir det inte många avdelningar kvar.
Jag håller helt med Dig att ett forum skall vara öppet för alla. Det är därför jag vill ha en avslutning
på min tråd och ett fungerande forum under rubriken Klätterväxter och klematis.
OBS! Med det stora antalet frågor har min, privata, frågelåda blivit en ganska stor belastning.
Mvh.
Finn