Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svensk lantlig stil, blandat med medelhavets vindar
          Stevick
          Inlägg 23-07-2008, 19:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 165
          Medlem nr: 13 472

Vi går i trädgårdsplaner, vi skall göra om HELA trädgården. Det är en sluttningstomt i utkanten av gbg, ca zon 3-4. Vi (jag) vill gärna ha en lantligstil med mycket mormors-växter, typ pioner, rosor och så vidare, men samtidigt ha det här exotiska med medelhavsklimat och liknande... växter som flyttas in o ut efter säsong kommer inte att vara några problem, men det är mest upplägg o ideer jag är ute efter... om det är andra som går/har gått i liknande tankar och så vidare... Bor vid skogsbrynet, o det är väl där jag känner mig mest hindrad, att få det att smälta in, utan att det ser konstigt ut...

ideer, tips och bilder mottages tacksamt! (har sol hela dagen, förutom 2 h vid 14 00.... men detta kommer nog ändras till sol hela dagen...)

Vickan

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Jowel
          Inlägg 23-07-2008, 21:01
          Länk hit: #2

Gäster

Mormors växter!

och inga fula thujjor eller cypresser för det ger en känsla av obehag och ångest om du frågar mej, så om du har några sådanna växter bör du göra slut på dess lidande och kapa ner den!

annars är det fint med mycket mormorsrabatter, och givetvis rudbeckior i alla dess slag, och solhattar!

MVH joel!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 22:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon