CITAT (Fenja @ 28-07-2008, 19:38)

Det är så sorgligt att behöva ta bort en gammal vän, hur rätt beslutet än är. Jag tror att du har rätt i att hon väntade på er, djur förstår så mycket mer än vi tror.
Jag satt med min gamla schäferhund i tre dygn och våndades, sedan sa hon att nu är det dags så vi åkte. Den gamla älsklingen hade brukshundsförlamning och hade inte gått sista veckan, vi bar henne ut och in när hon skulle kissa eller bajsa. Men väl framme hos vetten så gick hon med högburet huvud, jag gick efter och stödde henne vid höfterna, hela vägen in till behandlingsrummet. Jag tror till och med att hon tröstade mig, för hon höll min blick i fäste ända tills hon somnade.
Mvh
Fenja
Men visst är det sant, att våra älskade djur kan styra oss till "rätt" beslut, det känns verkligen så!
Wilma har aldrig varit så lugn hos vetr som hon var idag, hon haft haft en tendens till att bli grinig när man härjar med henne och jag bad tom sonen att hålla "undan" nosen när dom satte nålen idag, men det var helt onödigt. Hon var så lugn och fin hela vägen, det är en tröst att tänka på...
Att vi gjorde rätt val i dag tvekar jag inte på, men jag saknar henne ofantligt mycket. Kan inte räkna tårarna....
Hur Lova (vår andra hund) ska ta detta vet jag inte ännu, hon har aldrig varit ensam förut, hon har alltid haft någon annan hund runt sej.
Men just nu är hon vår tröst och glädje, och om några veckor får vi se hur vi mår allihop.
Redigerat av Monaxe: 28-07-2008, 20:16