Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Röda Björnbär?, men finns det?
          Pia L
          Inlägg 29-07-2008, 15:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Hos min bror så växer det snår av något som väldigt mycket liknar björnbär, men dom är röda och väldigt illasmakande. (jag tyckte mest att dom var sträva i smaken och kryllade av frön)
          Bladen är som Björnbär, blommorna ljusrosa och likadana som björnbär, bären däremot verkade mjuka och mogna men RÖDA som hallon.
          Vad finns det för bärväxt som kan stämma in på beskrivningen? Giftig eller ogiftig?
          Jag kanske ska tillägga att den är upprättväxande och inga nämnvärda taggar.

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          emmsing75
          Inlägg 30-07-2008, 16:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 220
          Medlem nr: 7 025

Är det inte "björnbärshallon" då? Är rätt så säker på att det är det svenska namnet på en planta som jag har som är en korsning mellan björnbär och hallon, lite taggig men inte så illa som vanliga björnbärsplantor. Bären ser ut som björnbär men är mer röda och är väldigt goda så det borde inte vara en sån planta de har fått vilt i trädgården. Om de är helt övermogna är de inte så goda men å andra sidan är de ofta inte röda längre då utan drar mer åt det svarta hållet., har ej latinska namnet i huvudet men tror det är rubus nåt.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 13:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon