Ja då testar jag igen med nyladdad kamera. Jag såg att jag dessutom tappat bort en bild.
Här är den med kallasfalt nertill (under markytan). Till vänster ligger vattenslang, en till vatten ute och en till inne, och till höger är elen samt en datakabel. Man vet aldrig vad man vill hitta på i framtiden. Och ligger man lite i förkant så är det jättebra.
odla_växthuset5.JPG ( 53.57k )
Antal nedladdningar: 420Såhär ser hela muren ut när den är klar. Utan puts.
odla_växthuset7.JPG ( 61.72k )
Antal nedladdningar: 373Efter detta så putsade vi muren. Och drog med en "skånska" för att få lite mönster och liv i muren. Och det blev superbra. Jag är verkligen nöjd.
odla_växthuset8.JPG ( 47.13k )
Antal nedladdningar: 456Ja och slutresultatet är jättefint. Jag är jättenöjd med växthuset. Saknas lite målning och golvläggning. Men när rutorna är på plats så kan man göra det även om det regnar.
Ja ska ut och knäppa kort på det helfärdiga huset. Tydligen har jag inte fått med det. Men min reflektion är denna:
Själva uppsättningen av växthuset är ingen match. Har du väl fått dit plåten på sockeln så går det undan. Och är muren rak och i våg åt alla håll är det inte några problem att glasa heller. Det stora jobbet är själva muren. Väldigt arbetsamt och då har jag haft turen att ha tillgång till grävmaskiner, så jag har inte handgrävt nånting. Så för murning och betonggjutning rekommenderar jag verkligen att man har med sig nån som vet hur det går till. Det är besvärligt och väldigt mycket jobb.
Lycka till med ditt växthus. Jag hoppas du fått lite hjälp av mina bilder ialla fall.
/Marie