Ja men titta en Falköpingsbo,, de är jag med! Världen e liten! Mjo,, ballongmollyn kanske är känslig,, vet inte än för jag har bara haft dem några månader.. Men yngel å allt har jag fått,, eller ja,, ett hitta jag, de andra blev mat å resten av firrarna, men detta yngel som nu bor i yngelbur lever å frodas,, Ser ut som den andra av mina honor ska yngla av sig snart med.. vi får väl se.. Nu var det ju en bra hanne i sånna fall som gick bort idag.. Jag läste någonstans här att någon rekomenderade att man inte skulle ha ballongmolly för att de är fel avlade och svårt att simma,, kan inte förstå detta,, mina mollys e de fiskar som håller igång mest i akvariet och även mest glada i mat... Vet du något mer om just detta med ballongmollysarna? Och vet du varför de ligger upp och ner då de håller på att dö? vad som händer lixom? Lärde mig ju det där med gälar å andningen tack vare dig iaf,, fisk e kul å ha,, men skrämmande vad lite jag kan om dem. Men har fått låna en tjock bibel om fiskar och akvarium idag så ska förhoppningsvis lära mig ett och annat! Vad har du för två firrar idag då?? Och vad blir det till hösten?
|