Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min ballongmolly, Nu dör den
          Elejon
          Inlägg 02-08-2008, 16:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 17 968

[font="Comic Sans MS"]Sablans åxå,, kom hem efter å ha kollat på ett begagnat men större akvarium jag ska köpa,, mitt e på 54 liter å det nya är 150 liter,, gud vad kul,, vill ha mer fisk och utöka,, har verkligen blivit fast.
          Som alltid satte jag mig vid akvariet för å kolla läget och upptäckte att min ballongmolly hane var borta.. han satt fast bakom syrepumpen,, vet inte hur han ens kommit in där..
          Fick lite halvpanik och slet bort pumpen,, firren levde fortfarande men han gör det inte länge till.
          Han ligger upp och ner..
          Är det någon som vet varför det blir så?
          Han kan ha suttit fast ett par timmar men får de syrebrist?
          En del fiskar är ju aldrig uppe vid ytan och tar luft,, händer dock att mollysarna gör det..
          Jag e inte så bra på det här med fiskar ännu men hoppas bli,, kan någon förklara varför han dör och simmar upp och ner?
          Blir det som med människor? Hjärnskada vid tex syrebrist så att de inte längre vet vad som är upp och ner?
          Tacksam för svar!

Längtar efter mitt nya akvarium =)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 02-08-2008, 22:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

vad jag lärt mig ( vad som gäller för alla Mollys ) så håller dom sig friska med hög värme och bräckvatten och varierande mat både grönt och levande .

när jag hade två 500liters i mitt rum ( plus kraftiga lampor som var det närmaste dagsljuse ) jätte anläggning av min pappa . och där var väldigt varmt i karet runt +25c +28c i vattnet plus mycket salt i karet . plus så jobbade pappa då på en akvarieaffär så det blev just varierande mat . mollys och guppys var nog dom som trivdes bäst av alla och var utan sjukdomar . eller inte helt utan,, tillsatte nya guppys en gång och då bröt det ut över alla fiskar ( annan guppy-stam ) . dom ända som överlevde var vild-varianterna . vildvaraiant av mollys ( även dom väldigt vackra ) tror jag är tåligare än dom svarta,prickiga,gula,ballong sorterna .

Redigerat av flaxss: 02-08-2008, 22:15

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 08:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon