Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Varför är jag så feg?, kört trimmer för första gången
          Ingrid Zon3
          Inlägg 05-08-2008, 11:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem nr: 5 153

Så här i efterhand begriper jag inte att jag varit så feg, men jag har nån konstig aversion mot att använda motorverktyg i trädgården. Fick en begagnad el-trimmer "på köpet" med en massa andra trädgårdsgrejer från en jobbarkompis som flyttat till lägenhet - för 4 år sen!! Och äntligen i förrgår drog jag igång den. Det var ju hur lät som helst och det blev såååå fint!! Och faktiskt riktigt kul att köra den.

Jag har läst bruksanvisningen 10 gånger säkert och konstaterat att det verkar vara förenat med livsfara att köra den. 50 punkter med säkerhetsföreskrifter... Men så drog jag på långbyxor, grova skor, handskar och skyddsglasögon och satte igång eländet. Hade hörselskydd i beredskap också men det behövdes inte.

Nu står häcksaxen i tur, men jag får vänta tills buskarna torkat lite, tror jag.

Är det bara jag som är så här feg för bullriga motordrivna verktyg?

Redigerat av Ingrid Zon3: 05-08-2008, 11:52

--------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Felicia
          Inlägg 05-08-2008, 12:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

Jag är precis likadan, Ingrid. Tycker inte om motordrivna saker (förutom bilen) och jag har aldrig kört våran trimmer som är en bensindriven sak som bullrar nåt hemskt. Jag har tänkt skaffa en eldriven så kanske jag kan köra också men det har inte blivit av att jag köpt någon. Sen fixar ju min sambo alltid detta så.. naughty.gif
          Jag tror överhuvudtaget män är mer för dessa bullriga saker än vad vi kvinnor är. Min sambo säger att han tror att dessa eldrivna saker är alldeles för veka så egentligen skulle jag köpt en bara för att överbevisa crazy.gif Plus att man slipper slita och dra för att få igång den.

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 08:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon