CITAT (tepa @ 05-08-2008, 09:14)

Hej CillaM
Har nu införskaffat svart markduk 2 meter gånger 20 meter och 50 styck torvblock. Dessa är nu utradade längst ner på slänten. Ska de fästas i marken på något sätt eller växer de fast i marken som dom är ? Hur många kubik jord behöver jag till 2 m x 20 m ? Räcker 20 kubik ? Har tänkt beställa från en som säljer kompostjord, den finmalda sorten. Kan jag plantera direkt i den nu i höst eller måste jag vänta till våren ? Blanda något i ? Många frågor, men vill inte göra bort mig. Har blivit lovad en del växter av bekanta som ska rensa ur i sina trädgårdar, så det kan bli aktuellt om en par veckor. Planterade perenner ifjol höstas i början på september och de har kommit upp.
Hälsn Tepa
Hej Tepa, nu har du basen klar. Visst kan du plantera nu, kompostjord är ju perfekt

Torvblocken lär ligga kvar, men du kanske vill göra några böjar så att de även fångar upp på sidorna, jag vet inte riktigt hur du tänkt dig det hela. Hade du vart närmare mig hade jag kommit över med några rutor (namnlösa) och annat som jag rev bort idag, pga nyplantering. Men de nya växterna lär ta ett litet tag innan de har vuxit sig stora så att du är nöjd, ha tålamod.