Här ska ni få två av mina favoritrecept!
Moster Sonjas sockerkaka 3 ägg 150 g smör 2 kkp socker 21/2 kkp mjöl 1 tsk bakpulver rivet citronskal saft av 1/2 citron 1 kkp grädde Smält smöret och ge det et uppkok tillsammans med grädden. Låt svalna något och blanda i resten av ingredienserna. obs! vispen skall gå hela tiden man blandar i saker så den blir luftig och fin. 175 grader i 45 minuter Ja, ja jag vet - mkt grädde och smör men what the hec! Den ÄR mkt god, med en ljuvlig eftersmak!
Russinmuffins 100 g smör 100 g socke 2 ägg 1 dl gräddmjölk 200 g mjöl ( jag tar lite mindre ) 2 tsk bakpulver 1 dl russin
Smält smöret, låt svalna och rör vitt med socker. Äggen vispas några slag och rörs i jämte gräddmjölken. Tillsist tillsätts mjölet blandat med bakpulver och russin. MUMS!
Ni får äta åt mig för jag försöker vara lite nyttig för tillfället! Förresten var jag en gång i tiden på en fest där man grillade en gris på ett spett i trädgården över öppen eld. I grisen låg ett spädlamm och i lammet låg en fågel, kalkon tror jag. Det ni! Förfasa er vegetarianer! Men det var ruskigt god mat och med massor av sallad och grönsaker. PS: Om ni gillar rock/blues med lite stänk av soul så ladda ner : Zucchero & co. Dubbelcd med en italiensk sångare och låtskrivare som sjunger med bl.a. Miles Davies, B.B. King, Sting, Cheb Mami (min favorit) Paul Young, Sheryl Crow, Pavarotti m.fl. Han hade en show i Royal Albert hall med de flesta av dessa artisterna!
|