Hejsan alla odlare!
Jag o min fru har precis blivit med hus, o med huset kom ett växthus. Frugan blev jätteglad över detta o smygstartade med tomater o gurkor i sin mors växthus som vi sen körde hem när vi flyttade in. Jag blev mindre förvånad över att hennes första kommentar var att växthuset var för litet, desto mer förvånad över mitt eget intresse, har aldrig brytt mig tillräckligt för o ens få en kaktus o överleva, men växthus visade sig vara riktigt skoj! Eller så har jag väl helt enkelt växt upp o blivit vuxen...

Efter o kikat runt en hel del så har vi kommit på att det bästa o billigaste sättet o få större växthus är o bygga ett precis som vi vill ha det!
Jag vill gärna ha en murad grund på huset, o stommen i trä. Utöver det är inget bestämt.
Det jag känner mig ha minst kunskap om är grunden o glaset, det vill säga typ allt. Är det tvunget o gräva ut allt till frostfritt eller räcker det med lite frigolit eller ingenting kanske? Beror det på vad man vill ha huset till? Lägga stenar o plantera enbart i krukor eller direkt i jorden? För- o nackdelar med det? Kombination kanske?
Glaset då? Lika många verkar hålla på plast som på glas, vad är skillnaden? Pris?
Ventilation, är det automatik som är bäst eller? Skuggning?
Hmm, jag har säkert fler frågor, men nu känner jag mig tillräckligt som ett frågvist barn, så resten tar vi sedan!

Tack på förhand för hjälp, tips o råd!
MVH Robban o Maria.