Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Era mest älskade måste måste ha-rosor
          Thé
          Inlägg 07-08-2008, 09:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 949
          Medlem nr: 12 351

Jag håller på att orientera mig i rosvärlden och igår kom min beställning av nya Rosor för nordiska trädgårdar del 1 och 2! Hurra! (Tänker önska mig del 3 i julklapp)

Nu tänkte jag göra en sådan där måste ha-lista, och jag har redan mycket att sålla bland. Men det är så roligt att höra om andras erfarenheter. Så vilka rosor tycker ni att man måste ha? Om man ska ha några klätterrosor, några buskrosor, några rabattrosor... Era största favoriter genom tiderna, helt enkelt.

Jag vill så gärna höra (och ännu hellre se, om ni har bilder). Och allra helst med motivation varför. Det kan räcka med att "den är så underbar", men ibland är de ju extra regntåliga, sjukdomståliga, överdådigt blommande, väldoftande...

--------------------
          Skåne, zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Adelina
          Inlägg 07-08-2008, 10:45
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 84
          Medlem nr: 16 403

Jag tycker att en MÅSTE-ROS är Alchymist, om man bor i zon 1 som du. Den är så vansinnigt vacker. Bara så. Den är ju engångsblommande (även om det kan komma nån ströblomma senare) men ändå är den ett måste! Likaså Ghislaine de Féligonde, den remonterar ju dessutom så de två passar jättebra ihop!

En annan favorit är Austinrosen William Shakespeare; den är så fin och frisk hos mig och har en underbar doft och färg. Men jag vet att Austinrosor kan vara svåra.

Sen älskar ju jag Therése Bugnet. Så vacker i bladverket, helt frisk, vackra blommor, doftande, skuggtålig. Jag har nog 10 stycken runtom i trädgården! För mej är hon den perfekta rosen!

kan tilläggas att jag inte är så inne på rosor med modernt utseende, vi har ett jättegammalt hus och trädgård och sånt passar inte in här...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 00:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon