Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Clivia, ...ute på sommarn ?
          tepa
          Inlägg 06-08-2008, 08:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej

Undrar om man ska ha Clivian ute på sommarn ? Behöver den lite kyla för att få igång blomningen? Köpte min i november ifjol, satte ut den i plusgradiga rummet i garaget 10-12 grader efter blomningen och tog in den senare på våren i rumsvärme. Den har inte blommat om och jag ser inga nya "skott" . Ska väl vara som en ny liten blomma bredvid. Den har fått bara lite vatten nu under vår-sommar och lite näring varannan vecka. Den kanske inte borde ha fått näring nu när den inte har blommat?

Hälsn Tepa

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          tepa
          Inlägg 08-08-2008, 06:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej Clivia

Fina friska Clivior du har. Du har alltså Clivior på balkongen, alltså ute ? Då får nog min stå på trappan under tak i sommar. Nu när det regnar såg jag att det var regndroppar på bladen, fast den står under tak. Det strittar nog regn dit ändå, taket är inte så stort. Hoppas det inte gör något ? Hur ser du att Clivian "sover"? Eller är det bara det att den inte blommar. Jag tror inte jag fått några nya blad på min, svårt att säga när man inte räknat. Dom kommer väl upp där i mitten? Vad gör du med sidoskotten ? Nåt sånt har jag ju aldrig sett på min, men den är ju knappt ett år gammal.

Hälsn Tepa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 15:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon