CITAT (Belunn @ 09-08-2008, 11:09)

Fast jag tyckte att det var konstigt eftersom det inte var höst ännu.
Efter at ha stått ute ett tag så har trädet faktiskt börjat se lite bättre ut och skjuta nya skott igen så det verkar som om det väntar lite med höstvilan.
Synd att det inte verkade gilla uterummet eftersom det var där jag hade tänkt ha det, tycker att man läser lite här och där om folk som har fikon i uterum med framgång.
bra att den skjuter nya skott som jag skrev kommer den trivas bättre ute från vår till sen höst . fast fikonen är ju en växt som växer i Medelhavsklimat ( med torra och varma somrar och varma höstar med regnig och kylig vinter med ibland frost men även också soliga vintrar med varma dagar och kyliga nätter ) så kommer den då ut i +10c +15c på natten och varma dagar än från ett uterum så kan den få en aning om höst . har det dessutom nu regnat mycket och svala dagar så indikerar det ännu mer höst . vilket gör att den får kanske mer gula blad . men din tror inte jag vill ha höst nu . så ha den kvar ute och så hoppas vi att den kommer trivas bättre nu . att den såg värre ut ett tag ute var nog att den fick en chock . japp det finns folk om har dom i uterum men dock både soligare och i lägre värme och svalt på vintern än vad ditt ev har . ingen direkt sol och ca 30-40c på dagen och på vintern +15c är inte bra .