Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lyckat/kul experiment........, Men vad gör jag nu???
          Gillan
          Inlägg 13-08-2008, 06:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Hej på er rosexperter!

Förra året i maj ( -07 ) fick min käre make en gul ros när han fyllde år. Den här rosen hade en tendens att inte vilja vissna. Eller rättare sagt så vissnade själva blomman, men inte kvisten om ni förstår vad jag menar. Det såg till och med ut som om det ville växa ut "skott" i bladvecken. Jag tyckte det var kul och tog med mig vasen ut i växthuset och lät den stå där. När hösten kom var den ff grön och fin så när jag stängde växthuset för vintern fick den följa med in. Till min stora förvåning fick jag i januari se att det faktiskt var rötter på den. Jag planterade den då i ganska mager sandblandad jord och den såg ut att må okej. I juni planterade jag om den i kossa på påse i en lite större kruka. Den har blivit lite äten av något ( vet inte vad ). Den har inga taggar och bladen är lite matta skulle jag nog vilja påstå.

Självklart skulle det vara kul om någon kunde komma på vad det är för ros ( om inte annat så döper jag den till något egenkomponerat namn.......Dealer eller nåt whistling.gif ), men vad jag mest funderar på är vad i hela fridens namn gör jag med den nu!?. Hösten närmar sig och jag vet ju inte om jag ska ta in den eller gräva ner den ute. Den kanske inte alls är härdig i Sverige över huvud taget crying.gif . Ge mig gärna synpunkter på vad ni tycker jag ska göra och vad jag ev gjort fel eller om möjligt rätt.

Så här ser den i alla fall ut:

Bifogad fil  2008_08_09_13_014_ODLA.JPG ( 127.6k ) Antal nedladdningar: 25
          Bifogad fil  2008_08_09_13_019_ODLA.JPG ( 179.67k ) Antal nedladdningar: 27

Bifogad fil  2008_08_09_13_022_ODLA.JPG ( 276.31k ) Antal nedladdningar: 42

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Christina i Taxi...
          Inlägg 14-08-2008, 11:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Det är precis så där som Kerstin z5-6 också har gjort flera ggr och tipsat om att man kan göra.

Grattis till den fina rosen!
          Hos mig har det aldrig lyckats.....och inte får jag rosor så ofta heller, så man kan ju inte prova gång på gång.... flirting.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 11:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon