CITAT (Netha @ 14-08-2008, 23:10)

Får och ger uppskattning... många ggr varje dag.
Är priviligierad att ha en make som inte bara tar hand om hela hemmet utan också hjälper mig i allt
personligt som jag inte själv längre klarar av och allt detta av ren kärlek.
Han bakar också både matbröd och kanelbullar som jag tidigare bakat och inte vill vara utan.
Han frågar mig ofta om jag vill ut på lite sightseeing ... det kan (om jag orkar) bli dagsturer
på 30 -60 mil ... pauser för goda luncher och middagar och han pushar mig alltid när jag har jobbiga dagar.
Då spelar det faktiskt ingen roll att han inte så ofta köper blomster till mig,
vi köper gemensamma buketter då o då och njuter av dem tillsammans.
I höst firar vi 45 år sedan vi "blev ihop" som det hette dåförtiden.

Tja..Med tanke på frågan i annan tråd, så är väl ditt svar ett bevis på vad "livslång kärlek" är, även om du nu inte är en man som svarar.
Grattis till den mannen Netha.

CITAT (Pirum @ 15-08-2008, 00:24)

Sen får man ju komma ihåg att om, säg 10% för exemplets skull, en liten andel av männen ÄR drägg, så har dessa 10% män säkert haft flera partners under sin jordebana, vilket gör att kanske 50% av kvinnorna någon gång har varit ihop med något avskum. Man kan kanske till och med anta att avskummet, förståeligt, har svårt att ha långa förhållanden och därför har oproportionerligt många, kortare. Därför framstår fähundarna som fler än vad de är, måhända. Det är givetvis ett JÄTTEPROBLEM att människor generellt sett behandlar varandra illa, men jag menar att det överlag är värre när män behandlar kvinnor illa än tvärtom, eftesom det ju är så att män oftare med muskelkraft kan tilltvinga sig underkastelse. Sådana män är bara värda förakt! Obs att det såklart kan finnas lika jävliga kvinnor, men det är inte vanligt att deras män hamnar på akuten - även om det såklart kan hända och då bör varken offer eller förövare förringas utan behandlas enligt lagen.
Obsobsobs (viktigt ord verkar det som), i det specifika fallet är det såklart precis lika illa oavsett om det är en man eller kvinna som är offer eller förövare, men generellt sett är det ju oundvikligt att inse att i vårt samhälle är män oftare förövare och kvinnor oftare offer när det handlar om fysisk misshandel i parrelationer.
Är det inte alltid så, att det är "skiten" som hörs och syns?
Oavsett vad det handlar om, så är det dom som utmärker sig i fel riktning som vi läser om i pressen, inte dom som är ärliga och trevliga, oavsett kön.